Transport i logistyka
Transport i logistyka to obecnie najważniejsze ogniwa każdego przedsiębiorstwa. Generują one największe koszty, a nieprawidłowo zarządzane mogą powodować nawet straty pomimo odpowiednich cen wytworzenia czy zakupu produktu. Ponadto wymagają zatrudnienia dodatkowego personelu i generują stosy niepotrzebnego papieru. Nowoczesne systemy logistyczne WMS (Werehouse Menagment System) pozwalają na znaczne usprawnienie wszelkich procesów logistycznych zachodzących w firmie produkcyjnej czy dystrybucyjnej. Dobry produkt WMS to jednak dopiero połowa sukcesu. Drugą częścią jest wdrożenie systemu logistycznego, w skład którego wchodzą:
- Analiza logistyki - obejmująca wszystkie procesy łańcucha logistycznego przedsiębiorstwa od zaopatrzenia poprzez magazynowanie, produkcję, dystrybucję aż po sprzedaż.
- Projekt systemu - przygotowanie projektu systemu dostosowanego do możliwości finansowych klienta, jego specyficznych potrzeb wynikających z przeprowadzonej analizy logistyki i dodatkowych potrzeb klienta poparty profesjonalnym doborem sprzętu, który uwzględnia wszelkie czynniki warunków środowiska pracy. Mówimy tu miedzy innymi o odpowiednim doborze terminali danych, zarówno tych ręcznych, jak i wózkowych. Również drukarka etykiet jest aktualnie jednym z najważniejszych elementów infrastruktury magazynowej, a jej odpowiedni dobór potrafi znacznie usprawnić procesy logistyczne.
- Parametryzacja systemu - czynność wykonywana po podpisaniu kontraktu polegająca na przygotowaniu systemu WMS do wymagań klienta sprecyzowanych w projekcie systemu (zakres prac obejmuje dostosowanie architektury bazodanowej, parametryzacja algorytmów sterowania, przygotowanie niezbędnych raportów, interfejsów z systemami ERP, MRP)
- Instalacja - szczegółowa konfiguracja i instalacja sprzętu u klienta, instalacja programów i uruchomienie serwerów programowych, ew. integracja z istniejącymi systemami.
- Praca nadzorowana i szkolenia - przygotowany system WMS by rozpoczął swoje poprawne działanie musi zostać przetestowany pod względem działania algorytmów i łatwości obsługi i współpracy z dostarczonym sprzętem. Jest to czas wprowadzania rozszerzeń, które nie zostały dokładnie sprecyzowane przez klienta w fazie projektu. Jednocześnie jest to idealny moment na przeprowadzenie szkoleń użytkowników systemu, podczas których zbierane są uwagi na temat możliwych usprawnień interfejsu użytkownika.
- Oddanie systemu - odpowiednio wdrożony system logistyczny wraz z zainstalowanym sprzętem jest podstawą do oddania systemu. Przeprowadzone wtedy zostają testy akceptacyjne i wydajnościowe oprogramowania i sprzętu na podstawie których klient ma zapewnienie, że otrzymał to czego oczekiwał.
- Serwis - ostatnim etapem każdego wdrożenia jest jego serwisowanie. Rozwój naszych klientów powoduje, że jest to jeden z najbardziej docenianych etapów podczas którego staramy się zapewniać wsparcie, rozwój i dalszą optymalizację świadcząc przy tym usługi zdalnej administracji.