Regulamin sklepu
Regulamin Systemu B2B Koncept-L, obowiązujący od 01 czerwca 2021
§ 1 Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu poniższe terminy będą miały następujące znaczenie:
Regulamin – niniejszy regulamin sporządzony w oparciu o przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym ustawę z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2013.1422 tekst jednolity z późniejszymi zmianami);
Koncept-L – Koncept-L S.A. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Wenecka 12, 03-244 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000306428, NIP 526-21-03-850, o kapitale zakładowym 504 000,00 zł (wpłaconym w całości), adres e-mail koncept@koncept-l.pl;
Klient – podmiot gospodarczy nie będący Dealerem, zarejestrowany na portalu Koncept-L zgodnie z Warunkami Współpracy, ale nieposiadający możliwości dokonania zakupu towarów w Systemie.
Dealer – podmiot współpracujący z Koncept-L zgodnie z Warunkami Współpracy, niebędący konsumentem, w rozumieniu Art. 221 Kodeksu Cywilnego oraz posiadający możliwość dokonywania zakupów Produktów w Koncept-L w celu ich dalszej odsprzedaży;
Strona – Koncept-L, Klient lub Dealer;
Warunki Współpracy – warunki współpracy handlowej Stron, w tym odpowiednio:
- ogólne warunki umowne udostępnione w Systemie lub na stronie internetowej Koncept-L pod adresem http://www.koncept-l.pl, obejmujące w szczególności warunki dot. sprzedaży, dostaw, zwrotów, obsługi reklamacyjnej, uzyskania kredytu kupieckiego;
Produkty – produkty IT, AutoID oraz inne znajdujące się w aktualnej ofercie produktowej Koncept-L prezentowanej w Systemie B2B Koncept-L;
System B2B Koncept-L lub System – internetowy system sprzedaży prowadzony przez Koncept-L, znajdujący się pod adresem http://www.koncept-l.pl;
Użytkownik – osoba fizyczna, posiadająca na wniosek Dealera lub Klienta imienne i opatrzone odrębnym loginem i hasłem Konto Dostępowe w ramach Systemu, z możliwymi uprawnieniami w zakresie m.in. przeglądania aktualnej oferty produktowej Koncept-L, dokonywania zakupów w imieniu Dealera, określania miejsc dostawy Produktów w imieniu Dealera, składania zgłoszeń serwisowych w imieniu Klienta lub Dealera, przeglądania dokumentów finansowych (księgowych) dot. zakupów dokonanych w imieniu Dealera, administrowania Kontami Dostępowymi w imieniu Klienta lub Dealera; Użytkownika uważa się za osobę umocowaną do działania w imieniu Klienta lub Dealera;
Konto Dostępowe – imienne i opatrzone odrębnym loginem i hasłem konto utworzone w ramach Systemu dla Użytkownika;
§ 2 Przedmiot Regulaminu
Przedmiotem Regulaminu jest określenie zasad świadczenia przez Koncept-L usług drogą elektroniczną polegających na udostępnieniu Klientowi i Dealerowi Systemu B2B Koncept-L, w tym w szczególności w zakresie przeglądania aktualnej oferty produktowej Koncept-L, dokonywania zakupów w imieniu Dealera, określania miejsc dostawy Produktów, rejestrowania zgłoszeń serwisowych (RMA) w imieniu Klienta i Dealera, przeglądania dokumentów finansowych (księgowych) dot. zakupów dokonanych w imieniu Dealera, administrowania Kontami Dostępowymi w imieniu Klienta i Dealera. Koncept-L informuje, że dokonywanie zakupu towarów w Systemie B2B Koncept-L jest skierowane wyłącznie do Dealerów dokonujący zakupu Produktów związanych bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową, w celu ich dalszej odsprzedaży. Zasady sprzedaży reguluje odrębny regulamin.
§ 3 Rejestracja Klienta i Dealera w Systemie Koncept-L
1. W celu rejestracji Klienta lub Dealera w Systemie B2B Koncept-L, Klient lub Dealer wypełnia i składa on-line formularz rejestracyjny za pośrednictwem serwisu internetowego Koncept-L dostępnego pod adresem http://www.koncept-l.pl/register, a także akceptuje Regulamin oraz składa niezbędne oświadczenia.
2. Po otrzymaniu przez Koncept-L prawidłowo wypełnionego formularza rejestracyjnego oraz akceptacji przez Klienta lub Dealera Regulaminu, a także złożeniu niezbędnych oświadczeń, Koncept-L przeprowadza weryfikację danych i po pozytywnej weryfikacji rejestruje Klienta lub Dealera w Systemie B2B Koncept-L, nadając mu odpowiednie uprawnienia dostępowe.
3. Rejestrując Klienta lub Dealera w Systemie B2B, Koncept-L tworzy Konto Dostępowe dla Użytkownika zgłoszonego w formularzu rejestracyjnym.
4. Klient lub Dealer zostanie powiadomiony (na podany przez niego adres e-mail) o rejestracji i możliwości rozpoczęcia korzystania z Systemu B2B Koncept-L, a także otrzyma informacje niezbędne do logowania do Systemu B2B Koncept-L. Z chwilą otrzymania tego powiadomienia przez Klienta lub Dealera pomiędzy Stronami zostaje nawiązana umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną polegających na udostępnieniu Systemu B2B Koncept-L.
5. Dane dostępowe (loginy i hasła) do Systemu B2B Koncept-L poszczególnych Użytkowników są poufne i nie mogą być przekazywane przez Klienta, Dealera ani Użytkowników osobom trzecim.
6. Postanowienia § 3 ust. 1-3 nie mają zastosowania w zakresie, w jakim rejestracja w Systemie została indywidualnie uzgodniona przez Strony.
§4 Zasady korzystania z Systemu B2B Koncept-L
1. Korzystając z Konta Dostępowego w zależności od przyznanych uprawnień w Systemie B2B Koncept-L, Użytkownik może w imieniu Dealera:
• przeglądać aktualną ofertę produktową Koncept-L oraz ogłoszenia, promocje, reklamy i cenniki, stanowiące zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży Produktów;
• uzyskiwać informacje o dostępności Produktów w B2B Koncept-L;
• składać zamówienia na Produkty i uzyskiwać informacje o statusie zamówień;
• uzyskiwać informacje o numerze złożonego zamówienia oraz o dacie i numerze wystawionej do niego faktury;
• określać miejsca dostawy Produktów (listę odbiorców)
• rejestrować zgłoszenia serwisowe (RMA) i uzyskiwać informacje o statusie rozpatrzonych zgłoszeń;
• przeglądać dokumenty finansowe (księgowe) dotyczące zakupów Dealera;
2. Korzystając z Konta Dostępowego w zależności od przyznanych uprawnień w Systemie B2B Koncept-L, Użytkownik może w imieniu Klienta rejestrować zgłoszenia serwisowe (RMA) i uzyskiwać informacje o statusie rozpatrzonych zgłoszeń.
3. Do korzystania z Systemu wymagania techniczne są następujące: połączenie z siecią Internet, przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie na ekranie komputera (lub urządzenia mobilnego) dokumentów hipertekstowych (HTML) powiązanych w sieci Internet przez usługę sieciową z włączonym wykonywaniem Java Script oraz zapisywaniem plików Cookies, aktywne konto poczty elektronicznej.
4. Zakazuje się dostarczania przez Użytkowników treści o charakterze bezprawnym, obraźliwym, naruszającym dobra osób trzecich lub ogólne normy społeczne, a także treści nieprawdziwych lub mogących wprowadzać w błąd.
5. Umowa o świadczenie usługi dostępu do Systemu zostaje zawarta na czas nieokreślony.
6. Klient oraz Dealer ma prawo do rezygnacji z korzystania z Systemu w drodze złożenia oświadczenia w tym przedmiocie na piśmie do Koncept-L. Umowa zostaje rozwiązana z chwilą otrzymania przez Koncept-L oświadczenia w powyższym zakresie. Oświadczenie można złożyć na przykład w formie wiadomości e-mail na adres: esklep@koncept-l.pl
7. Koncept-L może zakończyć świadczenie usługi dostępu do Systemu po poinformowaniu Klientów i Dealerów na podane przez nich adresy e-mail z 30-dniowym wyprzedzeniem.
§ 5. Reklamacje
1. Koncept-L jest zobowiązany dołożyć wszelkiej staranności przy świadczeniu usługi dostępu do Systemu.
2. Użytkownik może powiadomić Koncept-L S.A. o wszelkich zauważonych niezgodnościach oraz problemach występujących w trakcie korzystania z Systemu. Zgłoszenie może zostać dokonane na przykład na adres esklep@koncept-l.pl.
3. Koncept-L ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w ciągu 30 dni.
4. Koncept-L zobowiązuje się niezwłocznie podjąć działania zmierzające do usunięcia niezgodności lub problemów występujących w trakcie korzystania z Systemu.
§ 6 Utrata dostępu do Systemu B2B Koncept-L, blokowanie Kont Użytkownika, ograniczenie uprawnień Użytkowników
1. Koncept-L ma prawo odebrać Dealerowi ze skutkiem natychmiastowym dostęp do Systemu B2B Koncept-L poprzez zablokowanie Kont Dostępowych, lub ma prawo ograniczyć uprawnienia Użytkowników, w każdym przypadku stwierdzenia przez Koncept-L:
• opóźnień Dealera w jakichkolwiek płatnościach należności wobec Koncept-L lub
• naruszenia przez Dealera ogólnych warunków współpracy handlowej, lub
• naruszenia przez Dealera jakiejkolwiek innej umowy pomiędzy stronami, lub naruszenia przez Dealera zasad korzystania z Systemu B2B Koncept-L określonych w Regulaminie, lub
• wykorzystania Systemu B2B Koncept-L przez Dealera w celach zagrażających interesom Koncept-L, lub
• całkowitego braku aktywności Użytkowników w zakresie przeglądania oferty produktowej Koncept-L lub braku dokonywania zakupów przy wykorzystaniu Systemu B2B Koncept-L przez okres dłuższy niż 6 miesięcy, lub
• wygaśnięcia lub rozwiązania Umowy Dealerskiej lub innej umowy indywidualnie uzgodnionej przez Strony określającej ramowe zasady współpracy handlowej Stron;
• zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej przez Dealera;
• istotnego pogorszenia się zdolności kredytowej lub ryzyka kredytowego Dealera, niewypłacalności Dealera lub nią zagrożenia, podjęcia działań windykacyjnych wobec Dealera,
2. Koncept-L ma prawo odebrać Klientowi ze skutkiem natychmiastowym dostęp do Systemu B2B Koncept-L poprzez zablokowanie Kont Dostępowych, lub ma prawo ograniczyć uprawnienia Użytkowników, w każdym przypadku stwierdzenia przez Koncept-L:
• opóźnień Klienta w jakichkolwiek płatnościach należności wobec Koncept-L lub
• naruszenia przez Klienta zasad korzystania z Systemu B2B Koncept-L określonych w Regulaminie, lub
• wykorzystania Systemu B2B Koncept-L przez Klienta w celach zagrażających interesom Koncept-L,
- z tym zastrzeżeniem, że przed zablokowaniem Kont Dostępowych lub ograniczeniem uprawnień Klienta Koncept-L wezwie Klienta, w zależności od sytuacji, do uregulowania zaległych płatności lub zaniechania naruszeń i wyznaczy mu w tym celu dodatkowy termin, nie krótszy niż 7 dni. Po bezskutecznym upływie tego terminu Koncept-L będzie mogła zablokować Klientowi Konta Dostępowe lub ograniczyć jego uprawnienia.
3. Konta Dostępowe Użytkowników są dostępne wyłącznie w okresie obowiązywania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną polegających na udostępnieniu Systemu B2B Koncept-L Klientowi lub Dealerowi.
§ 7 Ograniczenie odpowiedzialności Koncept-L
1. Koncept-L dołoży należytych starań w celu utrzymania Systemu w stanie technicznym pozwalającym Klientom i Dealerom na nieprzerwane i niezakłócone korzystanie z Systemu, a także w celu rozwoju Systemu w zakresie wzmacniania bezpieczeństwa, wydajności i stabilności jego działania.
2. Koncept-L nie ponosi wobec Dealera żadnej odpowiedzialności za ewentualne przerwy w dostępie do Systemu B2B, bez względu na ich powody. Wszelka odpowiedzialność Koncept-L wobec Dealera z tytułu przerw w funkcjonowaniu lub wadliwego funkcjonowania Systemu jest wyłączona. W szczególności Koncept-L nie ponosi wobec Dealera odpowiedzialności w przypadku szkody powstałej w wyniku wadliwego działania systemów zasilania, systemów telefonicznych lub teleinformatycznych, należących do zewnętrznych dostawców lub operatorów, a także wystąpienia działania Siły Wyższej.
§ 8 Ochrona danych osobowych
Koncept-L niniejszym informuje, że:
1. Administratorem danych osobowych Klientów, Dealerów i Użytkowników przetwarzanych w związku z zawarciem umowy o świadczenie usługi dostępu do Systemu jest Koncept-L Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ul. Weneckiej 12, 03-244 Warszawa.
2. Dane osobowe Klientów, Dealerów i Użytkowników są zbierane i przetwarzane przez Koncept-L w celu realizacji zawartej z Klientem lub Dealerem umowy o świadczenie usługi dostępu do Systemu (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO), a w stosunku do Użytkowników - w celu konieczności wykonania umowy z Klientem, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
3. W związku z przetwarzaniem danych osobowych Klienci, Dealerzy i Użytkownicy mają prawo do:
a) dostępu do danych osobowych (art. 15 RODO);
b) sprostowania danych osobowych (art. 16 RODO);
c) żądania usunięcia danych osobowych w przypadkach określonych w art. 17 ust. 1, z uwzględnieniem wyjątków określonych w przepisie art. 17 ust. 3 RODO;
d) żądania ograniczenia przetwarzania danych w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
e) przenoszenia danych w przypadkach określonych w przepisach art. 20 RODO;
4. Klientowi, Dealerowi i Użytkownikowi przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w przypadku, jeśli przy przetwarzaniu danych osobowych Klienta, Dealera lub Użytkownika Administrator danych osobowych naruszy przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
5. Jeśli Administrator danych osobowych przetwarza dane osobowe Klienta, Dealera lub Użytkownika na podstawie zgody, Klientowi, Dealerowi lub Użytkownikowi przysługuje prawo wycofania zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na ważność przetwarzania, które zostało dokonane na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
6. Dodatkowo Administrator danych osobowych informuje, że z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Klienta, Dealera lub Użytkownika Klientowi, Dealerowi lub Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania, w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych przez Administratora danych osobowych jest:
a) niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi danych (art. 6 ust. 1 lit. e RODO),
b) uzasadniony interes prawny Administratora danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
7. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych oraz ich ochrony zostały zawarte w Polityce prywatności dostępnej na stronie https://koncept-l.comarch-esklep.pl/polityka-prywatnosci,13
§ 9 Postanowienia końcowe
1. Koncept-L ma prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn w postaci konieczności zmiany regulaminu spowodowanej:
a) zmianą przepisów prawa mającą wpływ na świadczenie przez Koncept-L usługi dostępu do Systemu – w zakresie niezbędnym do dostosowania Regulaminu do tej zmiany,
b) modernizacją usługi dostępu do Systemu, polegającą na zmianie jej zakresu lub funkcjonalności – w zakresie niezbędnym do dostosowania Regulaminu do tej zmiany.
2. Informacja o planowanej zmianie Regulaminu zostanie wysłana na adres e-mail Klienta lub Dealera udostępniony przez niego na potrzeby wykonania umowy co najmniej na 14 dni przed planowanym wprowadzeniem zmian w życie.
3. Klient lub Dealer, który nie zgadza się na proponowane zmiany, ma prawo zrezygnować z usługi dostępu do Systemu, informując o tym Koncept-L. Może to nastąpić na przykład poprzez wysłanie oświadczenia w tym zakresie na adres e-mail esklep@koncept-l.pl Umowa o świadczenie usługi dostępu do Systemu rozwiązuje się w dowolnym wybranym przez Klienta lub Dealera momencie, nie później jednak, niż z chwilą wejścia w życie nieakceptowanych przez niego zmian Regulaminu. Rozwiązanie umowy o świadczenie usługi dostępu do Systemu oznacza zaprzestanie wykonywania na rzecz Klienta lub Dealera jakichkolwiek świadczeń wynikających z umowy o świadczenie tej usługi.
_____________________________
Regulamin obowiązuje od dnia 01 czerwca 2021 r.