Zapisz się do newslettera
i bądź na bieżąco z Auto ID!

FAQ

FAQ

1. Co to jest suma kontrolna? Co to jest checksum?

Cyfra kontrolna czy inaczej suma kontrolna lub po angielsku checksum to specjalna cyfra - najczęściej ostatnia cyfra kodu kreskowego. Jest ona obliczana według ściśle zadanego (aczkolwiek ogólnie dobrze znanego) algorytmu na podstawie pozostałych cyfr występujących w kodzie kreskowym. Używana jest ona w celu sprawdzenia poprawności odczytanego kodu. Zarówno drukarka jak i skaner kodów kreskowych muszą znać algorytm wyliczania cyfry kontrolnej dla poszczególnych typów kodów kreskowych. Część typów kodów kreskowych obligatoryjnie zawiera cyfrę kontrolną (np. EAN8, EAN13, UPCA, UPCE) natomiast inne mogą ją zawierać lub nie. Jeśli kod kreskowy zawiera cyfrę kontrolną i jest ona obligatoryjna (wymienione wcześniej kody) to każdy skaner po odczycie kodu weryfikuje tę ostatnią cyfrę i przesyła kod do komputera tylko wtedy gdy jest ona poprawna (tym samym stwierdza się, że kod został poprawnie odczytany). Jeśli cyfra kontrolna nie jest obligatoryjna dla danego typu kodu - to w skanerze najczęściej jest opcja wymuszania jej weryfikacji i użytkownik może ją włączyć. Dopóki taka opcja nie zostanie włączona - skaner wysyła cały kod do komputera bez względu na to, czy w kodzie jest zawarta cyfra kontrolna czy też nie. Po włączeniu weryfikacji często jest możliwość zadecydowania, czy kod ma być przesłany do komputera dopiero po stwierdzeniu przez skaner, poprawności cyfry kontrolnej, czy wysyłania pomimo niezgodności z algorytmem. Oprócz wszelkich możliwości związanych ze skanerami można dodatkowo weryfikować kod kreskowy już na komputerze za pomocą specjalnie skonstruowanego oprogramowania.

 

2. Skaner odczytuje kod lecz nie transmituje go do komputera lub kasy

DOTYCZY: MS-951 KB, MS-6220 Pulsar, MS-9520,MS-9540 KB

MOŻLIWE PRZYCZYNY:

  • Uszkodzone złącze klawiaturowe, (pogięte PINY we wtyczce)
    • ROZWIĄZANIE: wyprostować piny lub wymienić kabel
  • Nieprawidłowa konfiguracja skanera
    • ROZWIĄZANIE 1: Załadować konfigurację domyślną:
      • Odczytać kod 'Enter/Exit' (początek instrukcji programowania)
      • Odczytać kod 'Recall Defaults' (znajduje się na początku większości instrukcji)
      • Aby zakończyć programowanie ponownie odczytujemy kod 'Enter/Exit' (początek instrukcji)
    • ROZWIĄZANIE 2: Włączyć emulację klawiatury: (czytniki: MS-9520/40)
      • Odczytać kod 'Load Keyboard Wedge Defaults' (umieszczony w sekcji 'Keyboard' na str. 71 lub H1 w zależnosći od instrukcji)

 

3. Co zrobić aby zdeaktywować przycisk CodeGate™?

DOTYCZY: MS-9540

ROZWIĄZANIE: Wyłączyć przycisk CodeGate™

Należy odczytać kod 'CodeGate Inactive Out of Stand' (umieszczony w sekcji 'CodeGate™ Status' str. 72, lub L2). Zostanie włączony pomarańczowy sygnalizator świadczący o nieaktywności przycisku CodeGate™

 

4. Jak zaprogramować prefix (znak, który czytnik wysyła przed odczytanym kodem)?

DOTYCZY: MS-951, MS-9520, MS-9540, MS-7120 Orbit, MS-6220 Pulsar

ROZWIĄZANIE: Wykonujemy kolejno nastepujące czynności:

  • Odczytujemy kod 'Enter/Exit' (początek instrukcji)
  • Z sekcji Prefixes/Suffixes odczytujemy kod 'Configurable Prefix Character #1' (str. 41 lub E1)
  • Następnie w tabeli ASCII (str. 85 - 91 lub M6 - M10) Należy odszukać znak, który chcemy zaprogramować. Np. Znak $ ma oznaczenie 036.
  • Aby zaprogramować ten znak należy kolejno odczytać oznaczenia tego znaku (każda cyfra ma swój kod, który znajdują się na stronie 84 lub M2-M3)
  • Odczytujemy kolejno:
  • 0 - czytnik raz zapiszczy
  • 3 - czytnik dwa razy zapiszczy
  • 6 - czytnik trzy razy zapiszczy
  • Aby zakończyć programowanie ponownie odczytujemy kod 'Enter/Exit' (początek instrukcji)
  • Maksymalnie możemy zaprogramować 10 prefixów
  • Jeśli chcemy zaprogramować np. 3 prefixy - 3 razy należy powtórzyć tę procedurę, za każdym razem zmieniając numer prefixu: #1, #2, #3

 

5. Jak zaprogramować suffix (znak, który czytnik wysyła po odczytanym kodzie)?

DOTYCZY: MS-951, MS-9520, MS-9540, MS-7120 Orbit, MS-6220 Pulsar

ROZWIĄZANIE: Procedura analogiczna do programowania prefixu z tą różnicą że zamiast kodu 'Configurable Prefix Character #1' odczytujemy kod 'Configurable Suffix Character #1' (str. 54 lub E16)

Maksymalnie możemy zaprogramować 10 suffixów

 

 

6. Jak zaprogramować suffix (znak, który czytnik wysyła po odczytanym kodzie)?

DOTYCZY: MS-951, MS-9520, MS-9540, MS-7120 Orbit, MS-6220 Pulsar

ROZWIĄZANIE: Procedura analogiczna do programowania prefixu z tą różnicą że zamiast kodu 'Configurable Prefix Character #1' odczytujemy kod 'Configurable Suffix Character #1' (str. 54 lub E16)

Maksymalnie możemy zaprogramować 10 suffixów

 

7. Skaner klawiaturowy Metrologic nie współpracuje z laptopem

ROZWIĄZANIE: Włączyć w skanerze opcję "Enable Stand-Alone Keyboard Emulation":

  1. Należy odnaleźć w instrukcji programowania w sekcji "Keyboard" kod o nazwie "Enable Stand-Alone Keyboard Emulation" i dokonać jego odczytu.
  2. Wyłączyć komputer i ponownie go włączyć. (nie wystarczy zrestartować czy uśpić!!!)

 

8. Skaner klawiaturowy przekłamuje kody w programie Subiekt dla DOS firmy Insert.

Przyczyna: Program Subiekt dla DOS wykonuje operacje wyszukiwania pomiędzy naciśnięciami klawiszy. Przy współpracy ze skanerami kodów kreskowych objawia się to "opuszczaniem" niektórych cyfr kodu.

Rozwiązanie: Spowolnienie wysyłania znaków przez skaner. Należy odnaleźć w instrukcji programowania kod o nazwie "Variable msec Intercharacter delay" w sekcji "Data transmission Delays" a następnie:

  1. odczytać kod "Enter/Exit configuration mode" (początek instrukcji)
  2. odczytać kod "Variable msec Intercharacter delay"
  3. dokonać odczytu 3 kodów (sekcja "Code Bytes" pod koniec instrukcji) oznaczających 3 cyfrową liczbę. Liczba ta określa  wartość opóźnienia w milisekundach.
  4. ponownie odczytać kod "Enter/Exit configuration mode" (początek instrukcji)

Opóźnienie dla programu Subiekt typowo wynosi 100. Jednak w niektórych przypadkach należy dobrać doświadczalnie pomiędzy 60-150 milisekund, w taki sposób aby program nie gubił znaków a jednocześnie transmisja nie była zbyt powolna.

Patrz również w pytaniu "Czytnik nie reaguje na kod Intercharacter Delay." w odniesieniu do skanerów podłączanych poprzez złącze USB.

 

1. Jak można sterować drukarką ZEBRA?

Wszystkie drukarki Zebra są wyposażone w sterowniki dla systemów Windows. Oznacza to, że każdy program pracujący pod tym systemem jest w stanie wysyłać wydruki na drukarkę, umożliwiając uzyskanie tekstu lub grafiki na etykietach. Przykładowo popularny program Word umożliwia wydruk etykiet z tekstem i/lub grafiką w zależności od naszych potrzeb pod warunkiem zainstalowania odpowiedniego sterownika drukarki w systemie Windows.

Sterownik drukarki jest dostarczany bezpłatnie wraz z drukarką na dołączonej do drukarki płycie CD. W większości zastosowań drukarek etykiet istnieje potrzeba drukowania kodów kreskowych. W tym celu można posłużyć się programem umożliwiającym generowanie kodów kreskowych.

Takimi programami m.in. są:

  • Zebra Designer - oryginalny program w języku angielskim rekomendowany przez firmę ZEBRA (wersja DEMO dostarczana jest wraz z drukarką)
  • LABEL 2000 - polski program z intuicyjnym menu w języku polskim posiadający bardzo dobre cechy użytkowe przy stosunkowo niskiej cenie dostosowanej do polskich warunków 

Na rynku polskim występuje wiele innych polskich i zagranicznych programów umożliwiających wydruk kodów kreskowych działających pod systemem WINDOWS. Wybór programu należy do użytkownika i jest zależny czy potrzebuje rozbudowanego programu obsługującego np. bazy danych, czy też bardzo prosty program do wydruku nieskomplikowanych etykiet.

Inną metodą sterowania drukarką ZEBRA jest współpraca z programem magazynowo-księgowym mającym wbudowaną opcję sterowania drukarką kodów kreskowych firmy ZEBRA (lub Eltron). Dlatego też przed zakupem programu należy zapytać się twórców programu o możliwość wydruku etykiet bezpośrednio z ich programu. Zwykle takie programy oferują obsługę najbardziej popularnych drukarek etykiet do których należy również ZEBRA.

Przykładowo program WF-MAG dla DOS posiada taką obsługę (dla drukarek serii LP/TLP). W programach dla Windows nie posiadających obsługi drukarek kodów kreskowych, a posiadających bazy w programach EXCEL i ACCESS można łatwo, za pomocą programu np. LABEL 2000 wykorzystać posiadane bazy do szybkiego wydruku etykiet zawierających poszczególne pola z utworzonych wcześniej baz danych.

Do drukarek ZEBRA dostępne są komendy sterujące drukarką - język programowania dla serii LP/TLP jest to EPL2 oraz odpowiednio do serii "S" i "Z" jest to ZPL2. Język programowania zawiera rozkazy, które wysłane jako plik tekstowy umożliwiają wydruk etykiety lub wielu etykiet. Zbiór tych komend załączony na CD dołączonym do drukarki umożliwia osobie mającej doświadczenie w pisaniu oprogramowania napisanie własnego programu do sterowania drukarką lub dopisanie do istniejącego dowolnego programu dodatkowego modułu sterującego drukarką etykiet.

 

2. Jaka jest różnica między drukarkami Eltron/Zebra a drukarkami Zebra?

Firma Eltron - produkująca drukarki serii LP/TLP połączyła się z firmą Zebra i odtąd drukarki te są znane pod nazwą Zebra LPxxxx/TLPxxxx (Stąd Eltron/Zebra)

Drukarki Eltron sterowane językiem EPL2 i mają oznaczenia LPxxxx lub TLPxxxx, gdzie xxxx oznacza konkretny model.  Np.: LP2824 - drukarka termiczna, TLP2746 drukarka termotransferowa.

Drukarki Zebra sterowane językiem ZPL2 i mają oznaczenia Zxxxx, Sxxx, xxxS, Txxx, DAxxx gdzie xxxx oznacza konkretny model.   Np.: Z4000, Z6M, S600, 105SL, DA402, T402.

Tak więc drukarka Eltron TLP2742 i Zebra TLP2742 to ta sama drukarka.

 

3. Co to jest język programowania EPL2 / ZPL2 / CPCL?

EPL2 - jest to język programowania drukarek Eltron/Zebra (seria "LP" i "TLP")
ZPL2 - język programowania drukarek Zebra (seria "S" i "Z")
CPCL - jest to język programowania drukarek przenośnych serii QL320,QL420 (Cameo/Zebra)
2 przykłady opisu etykiety w językach EPL2 i ZPL2

 

4. Jakie są standardowe parametry komunikacji przez RS-232 w drukarkach Zebra?

prędkość: 9600
bity danych: 8
bity stopu: 1
bity parzystości: brak
kontrola przepływu: XON/XOFF

W przypadku drukarek serii LP/TLP oraz Ht-146 (język EPL2) jest to prosty kabel RS-232 (tzw. przedłużacz).

W przypadku drukarek serii Z (język ZPL2) jest to kabel tzw. NULL-MODEM lub inaczej nazywany kablem z przeplotem.

 

5. Jaki kabel zastosować do połączenia z komputerem?

prędkość: 9600
bity danych: 8
bity stopu: 1
bity parzystości: brak
kontrola przepływu: XON/XOFF

W przypadku drukarek serii LP/TLP oraz Ht-146 (język EPL2) jest to prosty kabel RS-232 (tzw. przedłużacz)

W przypadku drukarek serii Z (język ZPL2) jest to kabel tzw. NULL-MODEM lub inaczej nazywany kablem z przeplotem.

 

1. Czemu zrywana jest taśma podczas druku karty?

DOTYCZY: P210, P310, P320, P420, P520

ROZWIĄZANIE 1:
Należy sprawdzić czy jest ustawiony prawidłowo offset druku (położenie nadruku na karcie) tzn. czy nie ma na brzegach karty zbyt dużych nie zadrukowanych marginesów. Jeżeli są należy ustawić offset druku. Start -> Ustawienia -> Drukarki -> Właściwości interesującej nas drukarki -> zakładka "Printer" -> przycisk "tools". Otworzy się okienko, w którym w sekcji "Set Offsets for Printing Station" należy ustawić offset zgodnie z pokazanym tam rysunkiem.

ROZWIĄZANIE 2:
Neleży sprawdzić ustawienia temperatury głowicy. Start -> Ustawienia -> Drukarki -> Właściwości interesującej nas drukarki -> Zakładka "Ribbon" -> przycisk "Head Settings" Należy przywrócić domyślne ustawienia "Reztore defaults".

ROZWIĄZANIE 3:
Należy sprawdzić czy używane przez nas karty nie posiadają ostrych krawędzi co może powodować przecinanie taśmy.

 

2. Drukarka ma kłopoty z pobieraniem kart

DOTYCZY: P210, P300, P310, P320, P420, P520

ROZWIĄZANIE: Przetasowanie kart powinno rozwiązać problem.

 

3. Drukarka pozostawia niezadrukowane niewielkie obszary karty

DOTYCZY: P210, P310, P320, P420, P520

ROZWIĄZANIE: Należy sprawdzić czystość wałków zbierających zanieczyszczenia z karty.

 

4. Nadrukowany czarny tekst jest blady

DOTYCZY: P210, P300, P310, P320, P420, P520

ROZWIĄZANIE:

Technologia termosublimasyjna umożliwia nadruk koloru czarnego w jednym z dwóch trybów: złożenie ze składowych C,M,Y (niepełne krycie) lub z panelu czarnego K. W przypadku zastosowania programów graficznych "z półki" nie ma możliwości jednoznacznego wyboru w jaki posób kolor czarny ma być nałożony. Co prawda w sterowniku drukarki jest specjalny parametr, który to reguluje, jednak rzadko udaje się uzyskać żądany efekt. Dedykowane programy do druku kart (np. polski Card 2000) są pozbawione tych wad a dodatkowo dzięki współpracy z bazami danych umożliwiają pełną personalizację włączając w to również zdjęcia. Ta technologia druku znacząco różni się od nadruku offsetowego więc projekty przeznaczone do druku na kartach powinny być odpowiednio przygotowane. W szczególności  tekst czarnego koloru nie powinien zawierać tzw. antyaliasingu, gdyż na karcie może to wywołać efekt "strzępienia". Kolejna cecha tej technologii uwidacznia się w przypadku dużych obszarów jednolitego koloru (apla) - tutaj może dochodzić do nierównomiernego rozkładu barwnika na karcie z uwagi na zmienne czynniki termiczne.

 

5. Drukowane obrazy są słabej jakości

DOTYCZY: Drukarki kart plastikowych. m.in.: P210, P310, P320, P420, P520, P620

ROZWIĄZANIE:

  1. Czyścić
  2. Czyścić
  3. I jeszcze raz: CZYŚCIĆ

W drukarkach kart kluczowe znaczenie mają warunki pracy i czystość. Karty muszą być czyste.
Jeśli upadła Ci karta - nie powinna ona byc już użyta do druku!  
Należy zwracać uwagę na czystość wałków w środku drukarki oraz wałka zbierającego brud.

 

6. Co to jest język programowania EPCL/CPPL?

DOTYCZY: P210, P300, P310, P320, P420, P520

ROZWIĄZANIE:

Drukarki kart plastikowych Zebra korzystają ze standardowych sterowników dla Windows, jednak potrafią zinterpretować również specyficzny język programowania drukarek kart plastikowych EPCL/CPPL

 

1. Zły kontrast / ciemny ekran / pusty ekran / nic nie widać na kolektorze

DOTYCZY: Scanpal 2, CPT-8000, CPT-8001, CPT-711

ROZWIĄZANIE: Prawdopodobnie jest ustawiony nieprawidłowy kontrast.

Regulację przeprowadza się wciskając i przytrzymując klawisz FN a następnie naciskając któryś z klawiszy oznaczonych strzałkami.

 

1. Co to jest sieć bezprzewodowa / radiowa?

Sieć bezprzewodowa (radiowa) oparta na punktach dostępu Cisco (np. ap1121g) i na terminalach radiowych Falcon 4420 (lub Falcon 345) wykorzystuje fale elektromagnetyczne do przesyłania sygnałów cyfrowych bezprzewodowo. Przy przesyłaniu danych z nadajnika do odbiornika następuje złożona, kluczowana modulacja częstotliwości fal DSSS (lub OFDM w przypadku sieci 802.11g).

Bazuje ona na technologii widma rozproszonego, przy skokowej zmianie częstotliwości. Skokowa zmiana częstotliwości następuje 10 razy na sekundę. Maksymalna prędkość transmisji danych jest bardzo duża i wynosi do 11Mb/s (802.11b) i do 54Mb/s (802.11g) w zakresie częstotliwości 2,4-2,5 GHz.

Technologia ta została opracowana dla szybkiego, pewnego i bezpiecznego przesyłania danych prawie w każdych warunkach. Przesyłane dane są bardzo dobrze zabezpieczone przed przechwyceniem przez osoby niepowołane. Każda wiadomość jest kodowana i tylko nadajniki i odbiorniki pracujące w systemie znają indywidualny kod, który jest nadawany jednorazowo i wyłącznie dla każdego systemu.

Ponadto koszt stworzenia systemu opartego o sieć radiową WiFi jest w chwili obecnej porównywalny lub w niektórych przypadkach niższy od tradycyjnej sieci kablowej.

Przenośne terminale (komputery) (np. Dlog MPC5) wyposażone są w czytnik kodów kreskowych (np. PSC PowerScan), wyświetlacz, klawiaturę i nadajnik radiowy (np. kartę LMC350) do komunikacji z komputerem centralnym (serwerem), zadaniem terminala jest najczęściej zbieranie i przesyłanie danych do komputera centralnego.
Dane są przesyłane pośrednio przez Punkty Dostępu (AP1121g) do sieci Ethernet.

Zastosowanie sieci bezprzewodowych:

  • Inwentaryzacja w dużych magazynach. W przypadku dużych ilości różnorodnych towarów wykorzystanie zwykłego kolektora danych jest uciążliwe (np. takiego jak ScanPal 2). Powodem jest ograniczona ilość pamięci urządzenia. Ponadto duża baza danych wymaga kolektora z szybkim komputerem a takie urządzenia są bardzo kosztowne. Zaletą rozwiązania jest to, że osoba robiąca inwentaryzację może otrzymywać z komputera centralnego informację zwrotną na terminal radiowy (np. o ilości danego towaru, która powinna znajdować się na magazynie według danych zgromadzonych w programie magazynowym).
     
  • Automatyzacja operacji wydawania i przyjmowania towarów na magazyn (kompletowanie transportu towarów do wysyłki). Zamówienie od odbiorcy towaru jest wysyłane w formie elektronicznej drogą radiową do kolektora danych pracującego w magazynie. Osoba kompletująca zamówienie odczytuje kody kreskowe z kolejnych produktów wchodzących w skład zamówienia. Kolektor na bieżąco kontroluje czy przygotowywany do wysyłki transport jest zgodny z zamówieniem. Systemy zarządzania przestrzenią magazynową. Osoby kierujące wózkami widłowymi są wyposażane w kolektory danych Falcon 4420 z komunikacją radiową lub komputery przemysłowe Dlog MPC5. W komputerze centralnym pracuje program zarządzający przestrzenią magazynową. Program ten komunikuje się z kolektorami danych wysyłając do nich informację o lokalizacji przychodzących na magazyn towarów, lokalizacji towarów wydawanych z magazynu. Kolektor może również otrzymywać informację o optymalnej drodze wózka widłowego.
     
  • Kontrola procesu produkcji. Przez wykorzystanie sieci radiowych Cisco dane o procesie produkcji mogą być natychmiast przesłane do programu zarządzającego produkcją. Daje to możliwość elastycznego planowania procesu produkcji i szybkiego reagowania na różne zdarzenia pojawiające się na linii produkcyjnej.

 

2. Jak przeliczyć moc sygnału nadawanego przez punkty dostępu?

Rozwiązanie:

Można posłużyć się poniższą tabelą translacji mocy odpowiednią między innymi dla systemów sieci bezprzewodowych 802.11b/g:

Tabela translacji mocy: [mW] <--> [dBm]

dBm

-1 2 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

mW

1 2 3 4 5 6 8 10 12 15 20 25 30 40 50 60 80 100 125 150 200 250

 

3. Jak przeliczyć mW na dBm?

Rozwiązanie:

Można posłużyć się poniższą tabelą translacji mocy odpowiednią między innymi dla systemów sieci bezprzewodowych 802.11b/g:

Tabela translacji mocy: [mW] <--> [dBm]

dBm

-1 2 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

mW

1 2 3 4 5 6 8 10 12 15 20 25 30 40 50 60 80 100 125 150 200 250

 

1. Jak otworzyć nowe konto w serwisie Koncept-L?

Wspólna współpraca ma początek właśnie tutaj. Załóż konto i skorzystaj z pełnej palety możliwości, które oferuje nasz serwis.
Więcej informacji na temat rejestracji nowego konta otrzymać można po kliknieciu w poniższy link. Jednocześnie informujemy, że zgodnie z art. 3 naszego Regulaminu sprzedaży, narzędzie sprzedażowe jest przeznaczone do nabywania towarów wyłącznie w celu ich dalszej odsprzedaży.

Instrukcja rejestracji w serwisie Koncept-L

 

2. Jak dokonać pierwszych zakupów?

Nasz serwis oferuje szereg przydatnych funkcji. Sprawdź je, aby zakupy stały się jeszcze prostsze. Więcej informacji na temat funkcji serwisu, koszyka i procedury zakupowej uzyskać można po kliknięciu w poniższy link. Jednocześnie informujemy, że zgodnie z art. 3 naszego Regulaminu sprzedaży, narzędzie sprzedażowe jest przeznaczone do nabywania towarów wyłącznie w celu ich dalszej odsprzedaży.

Sklep i multi-koszyki

 

3. Jak złożyć zgłoszenie serwisowe (RMA)?

Obsługa posprzedażowa klientów jest dla Nas bardzo ważna, dlatego stworzyliśmy prosty system zgłoszeń serwisowych RMA. Zgłoszenie wysyłasz online, a paczkę oznaczasz wygenerowaną przez system etykietą. To wszystko!

Jak wysłać zgłoszenie serwisowe? Wystarczą 3 proste kroki:
1. Zaloguj się do panelu klienta na stronie Koncept-l.pl
2. Wypełnij formularz serwisowy
3. Wydrukuj etykietę z numerem RMA

Więcej informacji na temat procedury serwisowej otrzymać można po kliknięciu w poniższy link.

Instrukcja obsługi formularza RMA

 

4. Jak dokonać rejestracji zwrotu zakupionego towaru?

Rejestracja zwrotów odbywa się przy pomocy procedury RMA. Po zalogowaniu do Profilu Klienta otrzymujemy możliwość rejestracji zgłoszeń serwisowych oraz dokonania zwrotu zakupionego lub wypożyczonego towaru.

Co zrobić, aby dokonać zwrotu:
1. Zaloguj się do panelu klienta na stronie Koncept-l.pl
2. Wybierz opcję "Formularz Serwisowy" z zakładki "Serwis i Usługi"
3. Wybierz zakładkę "RMA" z panelu bocznego
4. Dodaj zwrot a następnie dodaj produkt
5. Wprowadź numer faktury i zweryfikuj jego poprawność przyciskiem "Sprawdź"
6. Uzupełnij dane zwracanego towaru i kliknij "Dodaj"
7. Możesz dodać kolejny produkt bądź kontynuować procedurę wybierając "Dalej"
8. Podaj adres do odesłania towaru, gdyby nie spełniał warunków zwrotu
9. Potwierdź czy towar spełnia warunki zwrotu i naciśnij "Wyślij zwrot"
10. Potwierdzamy rejestrację zgłoszenia zwrotu klikając "Tak"
11. System generuje potwierdzenie z nadanym numerem RMA
12. Wydrukuj etykietę i umieść ją na zewnątrz paczki ze zwracanym towarem
13. Wyślij paczkę na wskazany na etykiecie adres
14. Postępy realizacji możesz śledzić w Panelu Klienta

Prosty w obsłudze Panel Klienta daje możliwość przeprowadzenia procesu zwrotu zakupionego towaru, jeśli tylko będzie on zgodny z zasadami odstąpienia od umowy. Odsyłany towar musi być: kompletny, bez znaków użytkowania, nieuszkodzony, zapakowany w oryginalne opakowanie, poprawnie przygotowany do wysyłki, w stanie handlowym, wyłączony.

Więcej informacji na temat procedury zwrotu otrzymać można po kliknięciu w poniższy link.

Instrukcja zwrotu przez RMA

 

5. Jak dodać kolejnego przedstawiciela firmy?

System umożliwia zarządzanie kontem firmowym przez wielu przedstawicieli, jednak nadrzędnym kontem jest konto tej osoby, która jako pierwsza utworzyła je dla reprezentowanej przez siebie organizacji. Przed dodaniem kolejnego przedstawiciela należy ustalić dane osoby, która jako pierwsza zarejestrowała się w systemie, a tym samym stała się wewnętrznym administratorem danych firmowych.

Po ustaleniu tej osoby i zalogowaniu się przy użyciu jej danych na konto wewnętrznego administratora danych firmowych należy przejść do Strefy Klienta, a następnie:
1. Wybrać z menu po lewej stronie zakładkę „Pracownicy”.
2. Kliknąć przycisk „+Dodaj pracownika”.
3. Wprowadzić adres email nowego przedstawiciela firmy.
4. Po zatwierdzeniu na wskazany w formularzu adres zostanie wysłany email aktywacyjny.
W przypadku potrzeby zmiany automatycznie nadanych uprawnień, napisz do nas na adres: esklep@koncept-l.pl

 

6. Chcę założyć konto, ale system komunikuje, że konto nie zostało utworzone.

Najczęstszą przyczyną pojawienia się komunikatu: „Konto nie zostało utworzone. Jeśli błąd będzie się powtarzał, skontaktuj się z Administratorem” jest próba ponownej rejestracji firmy istniejącej już w naszej bazie pod danym numerem NIP. Co zrobić?

1. Zweryfikuj wśród współpracowników, czy dokonali już rejestracji w naszym systemie.
2. Dowiedz się, jaki adres email został zarejestrowany.
3. Jeśli uda się ustalić, kto zarejestrował firmę w naszym systemie, poproś o dodanie Twojego adresu jako kolejnego przedstawiciela.

W przypadku braku możliwości ustalenia powyższych danych, napisz do nas na adres:: esklep@koncept-l.pl

 

7. Resetuję hasło, ale email nie przychodzi.

Brak odpowiedzi na zgłoszenie resetu hasła przez co najmniej 20 minut wynika najczęściej z braku wskazanego adresu w naszej bazie. Co zrobić?

1. Zweryfikuj wśród współpracowników, czy dokonali już rejestracji w naszym systemie.
2. Dowiedz się, jaki adres email został zarejestrowany.
3. Jeśli uda się ustalić, kto zarejestrował firmę w naszym systemie, to jest to osoba, która może dodać do systemu Twoje dane, tworząc tym samym konto kolejnego przedstawiciela.

W przypadku braku możliwości ustalenia danych osoby z Twojej organizacji posiadającej już konto w naszym systemie, napisz do nas na adres: esklep@koncept-l.pl