Zapisz się do newslettera
i bądź na bieżąco z Auto ID!

Administracja i sektor finansów

ELEKTRONICZNY OBIEG DOKUMENTÓW
Wprowadzenie kodu kreskowego do znakowania dokumentów umożliwia w sposób jednoznaczny zidentyfikowanie określonego pisma oraz osób bezpośrednio z nim powiązanych. Dokumenty są jednym z podstawowych nośników informacji w przedsiębiorstwach, urzędach, instytucjach, itd. Wymieniane z kontrahentami oraz używane wewnątrz organizacji biorą udział w niemal wszystkich procesach biznesowych. Od efektywności zarządzania nimi zależą takie czynniki przewagi konkurencyjnej jak: sprawność procesów biznesowych, jakość współpracy z kontrahentami czy relacje z pracownikami. Dla ogromnej większości firm obieg dokumentów jest krytycznym czynnikiem skutecznego działania – twierdzi tak 8 na 10 zarządzających firmami. Elektroniczny obieg „papierów” nie byłby możliwy bez użycia kodów kreskowych. Każdy dokument zawierający kod kreskowy można łatwo kontrolować przy pomocy dobrze sprzężonego systemu informatycznego i urządzeń Auto ID, tj. czytniki kodów kreskowych czy drukarki etykiet. W celu oznakowania dokumentów wykorzystuje się kody jednowymiarowe (1D) i dwuwymiarowe (2D).

KORZYŚCI:

  • większa efektywność pracy,
  • wyższa jakość obsługi interesantów,
  • powiązanie fizycznego dokumentu z jego elektronicznym odpowiednikiem.

kody na dokumentach

Kod kreskowy stanowi unikalny identyfikator, w którym zawarte są informacje na temat drogi jaką dokument przeszedł od kancelarii do archiwum i w którym miejscu w archiwum znajduje się obecnie. Jeśli dany dokument zaginie można łatwo sprawdzić kto ostatnio był w jego posiadaniu. Kod kreskowy jednowymiarowy pozwala jedynie na oznaczenie dokumentu, wszystkie dane znajdują się w odpowiednim rekordzie bazy danych. Kody dwuwymiarowe są bardziej zaawansowane, gdyż pozwalają zapisać informacje w samym kodzie – do 3 500 znaków. Dzięki temu przy niedużych kosztach można sprawnie oznaczyć każdy dokument zewnętrzny i wewnętrzny oraz sprawdzić: kto, kiedy i z którego komputera go wydrukował. W kodzie jest także miejsce na dane z samego dokumentu, np. informacje z faktury czy wniosku. Pozwala to na łatwe odtworzenie dokumentu, który uległ częściowemu zniszczeniu. Możemy też przenieść go do odrębnego systemu obiegu dokumentów, np. należącego do innej organizacji. Stosując kody 2D zwiększamy bezpieczeństwo informacji, ograniczamy zbędne wydruki (każda kopia wskazuje na osobę, która ją wydrukowała) oraz zwiększamy elastyczność pracy.

AUTOMATYCZNE WPROWADZANIE DANYCH ID
Nowoczesne technologie Auto ID to obecnie nie tylko znakowanie i identyfikacja towarów czy dokumentów. To również pełna automatyzacja wprowadzania danych do systemów. A to wszystko dzięki technologii OCR i opartych na niej urządzeniach. Nigdy więcej żmudnego przepisywania danych na klawiaturze! Nigdy więcej literówek w nazwiskach i adresach!

KORZYŚCI:

  • sprawne wprowadzanie danych,
  • kompletność danych w systemie,
  • eliminacja błędów.


skanowanie dokumentów

Technologia OCR (ang. Optical Character Recognition), umożliwia przetworzenie zeskanowanego tekstu do formy cyfrowej. System oparty na sieci neuronowej odczytuje zarówno treści OCR jak i nie-OCR (strefa VIZ) z dowolnego dokumentu, np. dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy, itd. Do rozpoznawania tekstu wykorzystuje się oprogramowanie, które działa w oparciu o obrazy przesyłane ze skanerów i kamer cyfrowych. Czytniki OCR wykrywają fałszywe dokumenty, odczytują kody 1D i 2D, dekodują dane z kart zbliżeniowych, paszportów biometrycznych lub kart procesowych. W zaledwie kilka sekund wprowadzamy wszystkie potrzebne dane z dokumentu tożsamości. Zabudowane w kioskach tworzą punkt samoobsługowy do wypełniania wniosków, formularzy, zawierania polis ubezpieczeniowych - od zapisania w systemie imienia i nazwiska, po wypełnianie całych formularzy. Jednym wdrożeniem eliminujemy błędy w bazie danych oraz przyśpieszamy działanie naszego procesu. To idealne rozwiązanie wszędzie tam, gdzie zbierane są dane petentów: lotniska, urzędy, szpitale, przychodnie, recepcje firmowe.

PERSONALIZACJA KART (Instant card issuance)
Nieustannie wzrastają oczekiwania klientów nie tylko te związane z jakością i ceną usługi, lecz również z czasem jej realizacji. Klient niechętnie czeka na nową kartę płatniczą bądź lojalnościową, zwłaszcza w sytuacji, gdy poprzednią zgubił lub zniszczył i nie ma dostępu do swoich środków czy przywilejów. Nowoczesne rozwiązania oparte na urządzeniach Auto ID pozwalają usprawnić proces obsługi klienta w zakresie wydawania kart. Niewielkie rozmiarowo drukarki umożliwiają personalizację karty na miejscu, dzięki czemu klient może korzystać z niej w kilka minut po podpisaniu umowy lub zablokowaniu starej karty. Oprócz satysfakcji klienta, jest to również sposób na redukcję kosztów administracyjnych, szczególnie w przypadku odnawiania starych kart i wysyłania ich tradycyjną pocztą.

KONTROLA DOSTĘPU
Systemy identyfikacji i kontroli dostępu stają się niezbędne w każdej firmie, instytucji. Umożliwiają ograniczenie dostępu do wybranych pomieszczeń czy stref osobom postronnym i nieuprawnionym. Systemy te występują w trzech grupach, gdzie autoryzacja odbywa się za pomocą:

KORZYŚCI:

  • całkowita kontrola dostępu do budynku lub jego części,
  • możliwość nadawania uprawnień pracownikom i dostępu do poszczególnych pomieszczeń,
  • zwiększenie bezpieczeństwa – ochrona informacji, mienia i osób,
  • możliwość integracji z innymi systemami – rejestracja czasu pracy, logowanie do komputera.

druk kart ID

System może działać w oparciu o elementy zbliżeniowe (np. karty, breloczki), w których pamięci zakodowany jest unikalny numer seryjny. Po zbliżeniu np. karty do czytnika, urządzenie dekoduje jego numer identyfikując w ten sposób posiadacza. Karta plastikowa służyć może również jako identyfikator z nadrukiem danych, czy też zdjęcie użytkownika. Posiada dodatkowe formy zabezpieczeń przed sfałszowaniem jak hologramy czy druk w UV. Do zadruku kart i nanoszenia poszczególnych elementów ochronnych mogą posłużyć nam drukarki kart, np. Entrust CR805 – wysokiej klasy urządzenie do druku retransferowego. Systemy biometryczne mogą opierać się na rozpoznawaniu linii papilarnych, geometrii dłoni czy też charakterystycznych cech tęczówki oka. Są obecnie najbezpieczniejszym i najwygodniejszym narzędziem do autoryzacji. Eliminują niebezpieczeństwo zapomnienia hasła, PIN-u oraz zgubienia, a nawet kradzieży kart czy tokenów kontroli dostępu. Natomiast wadą tego rozwiazania jest kwestia sporna w sprawie przechowywania danych biometrycznych poszczególnych pracowników. Z tego też powodu, najczęściej wybieranym rozwiazaniem pozostają nadal klasyczne kodowane karty.

ELEKTRONICZNA INWENTARYZACJA
Identyfikacja poszczególnych elementów majątku metodą automatyczną wykorzystuje znakowanie i odczyt za pomocą kodów kreskowych oraz znaczników RFID. Dane zidentyfikowane przez czytniki i terminale przetwarzane są przez oprogramowanie współpracujące z bazami danych. Każdy środek trwały, jak również wszystkie elementy wyposażenia podlegające ewidencjonowaniu posiadają unikalny numer inwentarzowy.

KORZYŚCI:

  • kontrola środków trwałych,
  • lepsze zarządzanie majątkiem trwałym instytucji,
  • sprawny proces inwentaryzacji.

etykiety w inwentaryzacji

W związku z wymaganą odpornością etykiety inwentarzowej na ścieranie i czyszczenie, stosowane są najczęściej etykiety winylowe i kalki żywiczne. W celu umożliwienia automatycznej inwentaryzacji – numer inwentarzowy kodowany jest w postaci kodu kreskowego, który odczytywany jest przez czytniki laserowe w ułamku sekundy. Proces inwentaryzacji polega na odczytywaniu i zapamiętywaniu kodów kreskowych przez terminal mobilny, a następnie po przesłaniu tych informacji do systemu, na porównaniu z ewidencją środków trwałych lub księgowym stanem magazynu.

BEZPIECZNE SIECI BEZPRZEWODOWE
Bezprzewodowy, wygodny dostęp do sieci firmowej i internetu jest w dzisiejszych czasach kluczowym warunkiem sprawnego działania każdej instytucji. W bankach, urzędach czy innych miejscach, gdzie za pomocą sieci przesyłane są "wrażliwe" dane, szczególnie ważne staje się nie tylko to by była ona nieprzerwanie dostępna w każdym punkcie budynku, ale przede wszystkim - bezpieczna i odporna na ataki zarówno z zewnątrz jak i od środka. Rozwiązaniem jest konstrukcja sieci bezprzewodowej oparta na centralnym kontrolerze i sterowanych przez niego zależnych punktach dostępowych. Usprawnia to konfigurację oraz diagnostykę sieci, zaś automatyczne raportowanie pozwala na bieżąco śledzić wszystkie potencjalne zagrożenia. Rozwiązania oferowane przez Koncept-L należą do najnowocześniejszych na rynku. Systemy wykrywają zarówno próby dostania się do sieci z zewnątrz jak i obce punkty dostępowe w jej obrębie. Potrafią automatycznie odpowiadać na zagrożenie, eliminując je poprzez zdalne odłączenie klienta lub wrogiego punktu dostępowego. Same punkty będące jednocześnie czujnikami prowadzą stały nasłuch sieci raportując podejrzaną aktywność. System autodiagnostyki reguluje zaś siłę sygnału poszczególnych urządzeń tak, by nie zagłuszając się wzajemnie pokrywały stabilnym zasięgiem całą żądaną przestrzeń.

KORZYŚCI:

  • stabilność dostępu do sieci,
  • bezpieczeństwo: wsparcie certyfikacji PCI,
  • funkcje automatycznej detekcji,
  • wygoda zarządzania,
  • automatyczne raporty.

 

systemy sieci bezprzewodowych