Zapisz się do newslettera
i bądź na bieżąco z Auto ID!

Koncept-L w mediach

Siła wsparcia serwisowego

Jak wygląda w praktyce wsparcie serwisowe dla urządzeń magazynowej infrastruktury technicznej - takich jak na przykład terminale danych; drukarki etykiet; skanery kodów kreskowych...?

Aby cieszyć się mianem profesjonalnego dystrybutora, nie wystarczy szeroki asortyment i szybka dostawa, po której nastąpi opłacenie faktury. To nie jest koniec współpracy - bynajmniej, dobry dystrybutor powinien stawać w roli opiekuna swojego klienta i odwoływać się do dbałości o płynność jego interesów. Każdy, nawet najwyższej jakości sprzęt, z czasem ulega zużyciu. Podczas intensywnej eksploatacji, w drukarkach etykiet uszkodzeniu mogą ulec głowice, w terminalach danych zużywają się akumulatory i klawiatury mechaniczne, a usterkom w wyniku błędów operatorów podlegają z kolei ekrany dotykowe czy obudowy. Koncept-L podchodzi do kwestii wsparcia serwisowego bardzo poważnie. Ze względu na fakt, że portfolio dystrybuowanych przez nas produktów jest nieustannie poszerzane, pracownicy naszego serwisu cały czas się doszkalają i zdobywają nowe certyfikaty.

Poza tym, ze Koncept-L jest autoryzowanym dystrybutorem coraz większej liczy marek i modeli urządzeń, to rok do roku realizujemy coraz więcej zleceń serwisowych - średnio 40 procent wzrostu liczby zrealizowanych napraw na przestrzeni ostatnich lat. Jednak nawet najwięksi profesjonaliści nie będą w stanie sprawnie obsługiwać zleceń serwisowych bez odpowiedniego systemu ERP. Kluczem do zapewnienia sprawnej obsługi jest dobrze zaprojektowany system informatyczny, który umożliwi zgłaszanie zleceń RMA z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie, oraz automatyczna rejestracja kolejnych etapów naprawy. Daje to klientowi możliwość śledzenia jej postępów w czasie rzeczywistym. Wymagający klienci powinni otrzymać propozycję wykupienia pakietów serwisowych zapewniających wydłużenie okresu trwania gwarancji urządzenia i zwiększenie zakresu likwidowania szkód. Dostępne są pakiety serwisowe, które obejmują ochroną dowolny rodzaj uszkodzeń, w tym te spowodowane z winy użytkownika.

Dostawca może zadbać o to, by wyposażyć swojego klienta w takie pakiety, które pozwolą na zachowanie ciągłości pracy, na przykład zapewniając zaopatrzenie w urządzenie zastępcze, na czas naprawy. Ważne jest także indywidualne podejście. Należy z jednej strony bazować na solidnym i sprawdzonym schemacie działania opierającym się o gotowe produkty, pakiety serwisowe i system zarządzania zleceniami, bo tylko to pozwala na szybką i sprawną obsługę wielu firm w krótkim czasie. Jednak w przypadku najpoważniejszych kontrahentów niezbędne jest czasami przygotowanie skrojonego na miarę rozwiązania. Dobrze jest, gdy profesjonalny dział serwisowy wychodzi poza sam zakres napraw urządzeń - bywa bowiem, że niezbędne jest przystosowanie komputerów do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa, na przykład poprzez zmianę oprogramowania w urządzeniach mobilnych lub stacjonarnych komputerach sprzedażowych POS, czy montaż fizycznych rozszerzeń, również w komputerach, ale także w specjalistycznych drukarkach etykiet i kart. W takim wypadku dział techniczny firmy-dystrybutora także powinien stanąć w roli realizatora takich usług. Innym przykładem zadań niezwiązanych bezpośrednio z konserwacją sprzętu jest przeprowadzanie szkoleń, które pozwolą klientom zdobyć umiejętności samodzielnej obsługi wszystkich funkcji urządzeń oraz ich konserwacji. Jeszcze innym rodzajem usługi, zapobiegającej nieprzewidzianym przestojom w produkcji, są okresowe przeglądy techniczne. Usługa diagnostyczna polega na przeprowadzeniu zaplanowanych konserwacji sprzętu w wyznaczonym terminie, dzięki czemu ryzyko awarii maleje niemal do zera. Pozwala to z jednej strony zredukować straty związane z brakiem płynności produkcji, a z drugiej wydłużyć żywotność urządzeń, przekładając się dodatkowo na współczynnik zwrotu z inwestycji.

~źródło: warehouse monitor, Zima (40) 2020

Autor:Jakub Moos; Koncept-L
Absolwent warszawskiej Akademii Filmu i Telewizji, specjalista w dziale marketingu Koncept-L, od dwóch lat odpowiedzialny za promocję rozwiązań do automatycznej identyfikacji oferowanych przez spółkę Koncept-L.