NEYE to duńska sieć detaliczna zajmująca się sprzedażą odzieży, która została założona w 1881 roku. Składa się z 42 sklepów stacjonarnych i sklepu internetowego z siedzibą w Danii. Sieć sprzedaje torby, plecaki, walizki i akcesoria uznanych marek na arenie międzynarodowej i krajowej. Jej baza pracowników, licząca około 350 osób, słynie ze sprzedaży największego i najlepszego asortymentu toreb i akcesoriów z branży modowej, rekreacyjnej i podróżniczej.
Ponieważ filantropia znajduje się w centrum etosu firmy, cały zysk NEYE trafia na cele dobroczynne. Fundacja NEYE od 1977 roku przeznacza swoje roczne zyski na badania nad rakiem. Tylko w ciągu ostatnich 5 lat przekazała 50 milionów koron duńskich, a fundacja nosi hasło „Torby z przeznaczeniem”. Wszyscy pracownicy NEYE stawiają sobie za cel prowadzenie sklepów w taki sposób, aby przynieść zysk, który można wykorzystać na badania.
Wyzwanie
Aby wygenerować jak największy zysk na cele charytatywne, NEYE koncentruje się na kontrolowaniu swojej działalności i zarządzaniu efektywnością codziennych operacji. Firma podkreśla, że pracownicy muszą być zorientowani na klienta, pomagając tworzyć dobre doświadczenie i pozostawiając pozytywne wrażenie na odbiorcy. NEYE wierzy, że im lepsze odczucia klientów, tym większa sprzedaż zostanie wygenerowana, co z kolei zwiększy zysk, który może zostać przekazany na badania.
Firma potrzebowała mobilnego rozwiązania informatycznego, które można zintegrować z istniejącym systemem ERP. Celem zmiany było zapewnienie pracownikom szeregu funkcji, w tym zarządzania zapasami w czasie rzeczywistym, administrowania towarami i etykietowania cen podczas pracy w hali produkcyjnej, tak by poprawić obsługę klienta i zwiększyć wydajność.
Rozwiązanie
Sieć NEYE korzysta z rozwiązania do drukowania etykiet z kodami kreskowymi, składającego się z 2-calowych (58 mm) drukarek mobilnych BIXOLON SPP-R200IIIIBK/BEG i SRP-R200IIIPLUSIK, połączonych przez Bluetooth z podręcznym terminalem komputerowym, działającym na systemie Windows CE6.0. Etykiety cenowe i dokumenty magazynowe są generowane za pośrednictwem oprogramowania Delfi MobileForce. Rozwiązanie umożliwia pracownikom większą elastyczność w codziennej pracy, dzięki czemu nie są już tak zależni od kasy fiskalnej czy zaplecza biurowego, co z kolei pozwala im spędzać więcej czasu na obsłudze klientów.
Osiągnięte rezultaty
Zarówno terminale ręczne, jak i przenośne drukarki etykiet są teraz w pełni zintegrowane z systemem ERP firmy NEYE, dzięki czemu wszystkie potrzebne dane są dostępne dla personelu bezpośrednio na wyświetlaczach urządzeń w sklepie. Pracownicy mogą przekazywać klientom informacje o zapasach produktów w czasie rzeczywistym, bez konieczności wychodzenia i sprawdzania w systemie na zapleczu biurowym lub w magazynie. Z kolei to umożliwiło personelowi większą dostępność dla kupujących oraz lepsze wykorzystanie czasu i, co za tym idzie, wydajniejszą pracę.
W celu zapewnienia optymalnego przeglądu w ciągu dnia, zespół NEYE korzysta z mobilnych drukarek BIXOLON, tak by w prosty sposób zeskanować przedmiot za pomocą przenośnego terminala i wydrukować właściwą metkę cenową, co pozwala sklepom na bieżącą obsługę etykietowania. Pracownicy doskonale wiedzą, skąd pochodzi etykieta z ceną, w przeciwieństwie do innych rozwiązań, w których zazwyczaj wszystkie nowe etykiety są drukowane w tym samym czasie, często jako duży stos i w efekcie powodują problem z przyporządkowaniem.
„Zaletą sklepu jest to, że personel może prowadzić marketing cenowy dostosowany do potrzeb klienta i drukować etykiety od ręki, zamiast generować wszystko naraz w dużym, trudnym do zarządzania stosie” - opisuje Bent Panduro.
Terminal podręczny jest również używany do marketingu cenowego, tworzenia list pozycji i podglądu statusów, kolejnym krokiem jest odbiór towaru.
„Oprócz codziennej pracy z marketingiem cen i listą produktów, używamy również terminali przenośnych do inwentaryzacji towarów raz w roku we wszystkich sklepach. Ostatnim etapem jest wydanie paragonu towarowego i to zadanie wykonujemy również na urządzeniach mobilnych” - podsumowuje Bent Panduro.
Na podstawie materiałów źródłowych firmy BIXOLON.
Warehouse Monitor - Lato (47) 2022