Pojęcia ‘virtual reality’ i ‘augmented reality’ przewijają się w branży już od dłuższego czasu. Dysponujący większymi budżetami producenci podjęli nawet pierwsze próby stworzenia kompletnych rozwiązań opartych o te technologie. Trzeba przyznać, że wizja przyświecająca takim inwestycjom jest bardzo ciekawa, a wstępnie prezentowane projekty wydają się przydatne dla wielu sektorów. Nie da się jednak nie zauważyć, że od ich szeroko pojętego wprowadzenia na rynek dzieli nas jeszcze trochę czasu. Głównymi barierami są duże koszty wynikające z potrzeby każdorazowej adaptacji systemów do faktycznych obszarów zastosowania oraz jeszcze stosunkowo drogiego sprzętu. Bieżąca sytuacja wymusza zatem poszukiwania tymczasowych alternatyw, które zapewnią porównywalne funkcje na obecnym poziomie rozwoju technologii i możliwości finansowych potencjalnych odbiorców.
Najprostszym sposobem łączenia rzeczywistości ze światem wirtualnym jest zastosowanie urządzeń mobilnych. Dzięki nim możemy osiągnąć efekt bardzo zbliżony do rzeczywistości poszerzonej. Rozbudowana architektura danych w połączeniu z urządzeniem mobilnym może stanowić nieocenione narzędzie. Doskonałym przykładem jest wprowadzenie takiego rozwiązania w placówce handlowej gdzie urządzenie przenośne umożliwi wyświetlenie odpowiednio skonfigurowanego zestawu danych klientowi. Cena, funkcje, budowa, opinie oraz produkty alternatywne to tylko niektóre z informacji niezbędnych do podjęcia świadomej decyzji zakupowej. Przedstawienie takiego zastawu informacji w odpowiednim momencie może przyczynić się do znaczącego zwiększenia satysfakcji klientów. Za takim rozwiązaniem przemawiają również liczne badania rynkowe potwierdzające fakt częstego przeszukiwania sieci w poszukiwaniu dodatkowych informacji przez klientów obecnych w placówce handlowej.
Wprowadzenie takiego rozwiązania może ponadto znacznie poprawić jakość obsługi, a kadra pracownicza posiłkując się wiedzą pochodzącą z systemu jest w stanie dużo szybciej zaoferować profesjonalną pomoc klientom. Rozwiązanie może być szczególnie przydatne w sklepach odzieżowych, w których porady personelu są ważną składową procesu decyzyjnego. Posiadający odpowiednie predyspozycje pracownicy są w stanie prawidłowo dobrać garderobę klienta, przez co on jest znacznie bardziej skłonny do powiększenia swojego zamówienia. Tworząc takie rozwiązanie sieci handlowe mogłyby potencjalnie pokusić się o wskazówki od modowych influencerów: sugestie dotyczące doboru kolorów lub elementów składowych kompozycji. Ogromnym atutem takiego rozwiązania byłaby również możliwość poszerzenia sprzedaży o produkty dostępne w magazynie centralnym lub sklepie internetowym. Po podjęciu decyzji o zakupie produktu, który nie znajduje się na stanie sklepowego magazynu, zamówienie składane jest w centralnym systemie zakupowym, a produkt dostarczany do placówki lub na adres domowy odbiorcy. Taki system miałby również znaczący wpływ na ograniczenie do niezbędnego minimum liczby wizyt klienta w sklepie jednocześnie zwiększając jego świadomość i wygodę. Brzmi zachęcająco?
Koncept-L S.A. jest dystrybutorem urządzeń umożliwiających stworzenie takiego rozwiązania. Prowadzimy darmowe usługi doradcze oraz oferujemy pomoc w doborze odpowiedniego sprzętu. Dzięki wypracowanej przez lata sieci partnerskiej pomożemy również znaleźć kompetentną firmę wdrożeniową, która zajmie się realizacją od początku do końca.